بایگانی نوشته‌ها


اجاق صفحه ای و اجاق گاز

اجاق صفحه ای و اجاق گاز

اگر قصد خرید اجاق جدید برای خانه خود دارید، یکی از مهمترین تصمیماتی که باید بگیرید این است که از اجاق گاز یا اجاق صفحه‌ای استفاده کنید. هر دو روش پخت دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. این مقاله شما را با اجاق گاز و انواع اجاق‌ صفحه‌ای آشنا و مزایا و معایب استفاده از آنها آشنا میکند.

راهنمای افزایش طول عمر شیرآلات

راهنمای افزایش طول عمر شیرآلات

سرویس و نگهداری شیرآلات خانگی یکی از اقداماتیست که می‌تواند موجب صرفه جویی در هزینه و وقت مصرف کننده شود و از مشکلات و خرابی‌های آینده در حمام و آشپزخانه جلوگیری کند. ما در این مقاله سعی داریم با ارایه بهترین روش‌ها، راهنمایی و نکات لازم برای سرویس و نگهداری هر چه بهتر شیرآلات خانگی تغییر مثبتی در شیوه نگهداری از شیرآلات خانه‌های شما ایجاد کنیم.به احتمال زیاد اکثر ما تا زمانی که مشکل و یا خرابی‌ای در شرآلات خانه پیش نیاید به نگهداری و سرویس آن فکر نمی‌کنیم. درحالی که نگهداری از شیرآلات حمام، دست شویی و آشپزخانه می‌تواند موجب صرفه جویی در هزینه‌های مالی و دردسرهای تعمیر این نوع وسایل شود. و اگر به تازگی در خانه خود شیرآلاتی نصب کرده‌اید بدانید که سرویس و نگهداری شیرآلات خانگی از ابتدا میتواند سال‌ها استفاده بی‌دردسر را برای شما تضمین کند.

اصول نگهداری از لوازم خانه وآشپزخانه

اصول نگهداری از لوازم خانه وآشپزخانه

آگاهی از چگونگی سرویس و نگهداری لوازم خانگی و آشپزخانه یک ترفند کلیدی در زمینه صرفه جویی در هزینه است. شما نه تنها می توانید از وسایل کنونی خود بیشترین استفاده را ببرید، بلکه استفاده از این ترفندهای نگهداری لوازم خانگی همچنین به شما اطمینان می دهد که تقریباً هر چیزی را زیر سقف خود تعمیر کرده‌اید. ما در این مقاله سعی داریم با ارائه مجموعه‌ای از ترفندهای رایج و ضروری برای نگهداری هر چه بهتر از لوازم خانه و آشپزخانه کارکرد وسایل خانگی شما را بهینه سازی کرده و از ایجاد هرگونه مشکل برای این گونه وسایل در آینده جلوگیری کنیم.

اصول نگهداری و سرویس هود

اصول نگهداری و سرویس هود

هنگام تمیز کردن آشپزخانه می‌توانید به راحتی از هود آشپزخانه خود چشم پوشی کنید. اگر چه، این ناحیه‌ای است که قطعا باید آن را تمیز کنید تا خانه خود را از میکروب‌ها، باکتری‌ها و خطرات آتش سوزی مصون نگه دارید. اگر شیوه و روش معمول خود را داشته باشید، هود به راحتی تمیز می‌شود، اگرچه ممکن است در ابتدا به مواد شیمیایی سخت‌تری نسبت به پاک کننده های معمولی سطوح شما، نیاز داشته باشد. البته، بسته به آنکه مدل هود شما چیست، می‌توانید به صورت منظم آن را به راحتی تمیز و یا تعویض کنید.

اجاق گاز شیشه ای یا فلزی؟

اجاق گاز شیشه ای یا فلزی؟

به طور کلی اجاق‌ های صفحه‌ای شیشه‌ای و فلزی، دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. نگهداری از اجاق‌های فلزی آسان‌تر است و از ماندگاری بالایی برخوردار می باشند. ولی در گذر زمان درخشش و براق بودن خود را از دست می‌دهند و به راحتی روی آنها خط و خش ایجاد می‌شود. و همچنین به طور معمول از لحاظ ظرافت و زیبایی انتظارات را برآورده نمی‌کنند.اجاق‌های شیشه‌ای زیبا به نظر می‌رسند اما باید در هنگام خرید آنها به انتخاب خود توجه داشته باشید. بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که دارای شیشه سخت شده و مقاوم هستند. زمانی که این شیشه داغ می‌شود چیز سردی روی آن قرار ندهید یا بلافاصله آن را با مایعاتی مانند آب یا شوینده ها تمیز نکنید، زیرا این کار شانس ایجاد ترک و شکستی را در اجاق افزایش می‌دهد. همچنین در صورت سرریز شدن غذا تمیز کردن آن آسان نخواهد بود. اما حقیقت این است که اجاق شیشه ای نسبت به اجاق‌های فلزی از جلوه و زیبایی بیشتری برخوردار است.

نحوه چیدمان منظم آشپزخانه و کابینت

نحوه چیدمان منظم آشپزخانه و کابینت

یک چیدمان آشپزخانه مرتب و منظم، باعث صرفه جویی در وقت شما در زندگی روزمره تان خواهد شد. مسئله این است که آشپزخانه ها ، جایی که هر روز بخش خاصی از زمان خود را در آن می گذرانیم، منظم و کاربردی باشند. اجرای صحیح چیدمان داخلی کابینت آشپزخانه به ما کمک می کند تا کار خود را به شکل عملی تری به پایان برسانیم و همچنین به نظافت و بهداشت آشپزخانه نیز کمک می کند. دکوراسیون آشپزخانه چگونه باید باشد؟ به راحتی می توانید آشپزخانه خود را با چند ترفند مرتب کنید. برای آشنایی با ویژگی های یک آشپزخانه منظم و استفاده کاربردی از این بخش مهم منزل، حتما به پیشنهادات ما توجه کنید و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.قبل از چیدن لوازم، کابینت ها را کاملا تمیز کرده و به نظافت بهداشتی آن ها توجه نمایید. اطمینان حاصل کنید که موادی که برای تمیز کردن انتخاب می کنید مناسب کابینت آشپزخانه شما باشد. انواع پاک کننده های مناسب برای همه سطوح از جمله چوب وجود دارد. وسایل آشپزخانه را بر اساس دسته بندی های متناسب با سیستم فکری و عادات خود طبقه بندی کنید.